Na juhu Európy sa ešte koncom minulého roka prepisoval rebríček najdlhších lávok na svete. Udialo sa tak po tom, čo v Portugalsku ukončili realizáciu novej atrakcie. Tá je po niekoľkých mesiacoch príprav konečne sprístupnená verejnosti.

Zdroj: Arouca Municipality

 

Novou atrakciou, ktorej sa podarilo uchmatnúť celosvetové prvenstvo, je lávka Arouca 516. Tá visí nad riekou v portugalskej lokalite Arouca, ktorá je obľúbeným turistickým rajom pre domácich aj zahraničných turistov. Tí si po najnovšom môžu užiť fantastické scenérie rovno z vtáčej perspektívy. Na to ale potrebujú prejsť najdlhšou zavesenou lávkou na svete.

Zdroj: AFP/CARLOS COSTA

 

Dĺžka lávky má rekordných 516 metrov

 

Rekordný rozmer najdlhšej lávky na svete vyplýva už zo samotného názvu. Ten napovedá, že dĺžka trasy vedúcej po moste prepojenom 2 betónovými vežami dosahuje 516 metrov. Takúto dĺžku sa podarilo dosiahnuť vďaka realizácii lávky priamo nad hlbokým údolím. Veže, ktoré držia oceľové káble spojené so 127 oceľovými profilmi tvoriacimi konštrukciu, totiž stoja na okraji útesov, medzi ktorými je vzdialenosť vyše 500 metrov.

Zdroj: lonelyplanet.com

 

Lávka je zavesená vo výške 175 metrov

 

Realizácia mosta nad hlbokým údolím umožnila zriadiť adrenalínovú atrakciu aj v poriadnej výške. Turisti, ktorí sa rozhodnú prejsť rekordne dlhou lávkou, si budú môcť užiť výhľad na rieku a jej okolie z výšky až 175 metrov. To síce lávku neradí medzi lídrov v rebríčkoch najvyšších zavesených mostov, no do širšej skupiny najvyšších atrakcií tohto typu sa dostala.

Zdroj: lonelyplanet.com 


Vstupenka na najdlhšiu lávku stojí 12 €

 

Podobné atrakcie sú inde vo svete celkom bežne spoplatnené. Výnimkou nie je ani Arouca 516, ktorej návšteva stojí pri základnom vstupnom rovných 12 €. V cene vstupenky ale nie je iba prechádzka samotným mostom. Súčasťou lístka je vstup na populárne turistické chodníky Passadiços da Paiva, ktoré takisto ponúkajú nezabudnuteľné zážitky.

Zdroj: lonelyplanet.com 


Text: Róbert Bosák

Zdroj foto: Arouca Municipality, AFP/CARLOS COSTA, lonelyplanet.com